رفتن به نوار ابزار
پروژه دانشجویی

پروژه تحلیل سیتم نمایندگی خودرو

پروژه تحلیل نمایندگی های خدمات فروش خودرو سیستم همراه با نمودارها

خدمات پس از فروش خودرو

این پروژه به بررسی کارها در نمایندگی های خدمات فروش خودرو پرداخته است.به صورت اختصاصی بررسی نمایندگی در قطع کوچک مربوط به نمایندگی مد نظر است.در ادامه توضیحات مختصری از محیط آورده شده است:

به جهت سیستمی کردن نوبت دهی وپذیرش در نمایندگی وارد عمل شدیم به علت استفاده بیشتر مردم در جامعه از محصولات نمایندگی ورقابت  بین کلیه نمایندگی ها در سطح استان  برای ارائه خدمات بهتر در زمان مناسب وبدون اتلاف وقت  ومعطلی مشتری در امر تعمیر وخدمات گارانتی وغیره وهمچنین اهمیت ایمنی و وجلب رضایت مشتری وتبلیغ مفید برای شرکت نمایندگی بوده است . ما با اجرای این پروژه می خواهیم در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی درخواست های مردمی باشیم که با راه اندازی این پروژه بتوانیم مشتریان بیشتر برای نمایندگی خود و معرف خوبی برای تولیدات نمایندگی باشیم

در این نمایندگی بخشهای زیر هریک تا حدودی به با کار ما در ارتباط هستند:

  • مدیر نمایندگی
  • مدیر داخلی
  • مسئول ارتباط با مشتری
  • سرپرست تعمیرگاه
  • کارشناس فنی وگارانتی
  • مسئول انبار قطعات یدکی
  • مسئول نوبت دهی وپذیرش
  • کارمند پارکینگ
  • مشاور پذیرش

البته بخشهای بیشتری در نمایندگی مشغول به کارند که از حوزه ی کاری ما خارج هستند.

بیشتر کار ما مربوط به تحلیل بخش نوبت دهی و پذیرش  و بخشهای مرتبط به آنها میباشند.به همین دلیل اطلاعاتی را در باره ی این قسمتها از مستندات کتبی نمایندگی جمع آوری کرده ایم که به صورت خلاصه آن را ذکر میکنیم:

بخش نوبت دهی :

در این بخش نوبت دهی که به دو صورت تلفنی وحضوری انجام می شود

بخش پذیرش :

پذیرش وثبت مشخصات خودروها ، تماس بموقع با مشتریان وارائه توضیحات لازم جهت رفع ابهام مشتریان در مورد موارد مندرج در فاکتور ها ودر نهایت کسب رضایت مراجعین از عمده وظایف این شغل است.

بخش تعمیر :

در این بخش خودرو را بر اساس نیاز به تعمیر کار مخصوص به تعمیر گاه ارسال می کنند.

 

بخش صندوق :

به جهت پرداخت هزینه ها در نمایندگی  و فروشگاه  قطعات باید به این بخش رجوع کرد .

 

بخش فروشگاه قطعات :

در این بخش قطعات مورد نیاز خودرو به فروش میرسد ودر مورد خودروهای دارای گارانتی نیز این قطعات به طور مجانی در اختیار مشتری قرار می گیرد که در آن صورت داغی قطعه باید به مرکز ارسال شود ودر لیست داغی اضافه گردد.

بخش انتظامات :

در این بخش ورود وخروج خودروها کنترل وآمار گیری شده وبا هماهنگی این قسمت اجازه ورود وخروج خودرو امکان پذیر می باشد.

 

وظایف افراد مربوطه نیز به این شرح است:

 

  • مدیر نمایندگی :

به جهت کنترل در خصوص وضعیت موجودی قطعات ،وضعیت ابزار،تجهیزات ودستگاههاو وضعیت آمادگی نیروی انسانی و وضعیت پذیرش در هفته قبل  می تواند نیاز ها رادر هر مورد شناخته واقدامات لازم را برای برطرف کردن آنها انجام دهد.

  • مسئول نوبت دهی :

با توجه به نوع کار خودرو مشتری ،ظرفیت پذیرش روزانه، الگوی تقسیم کار وهم چنین وجود قطعات مورد نظر برای تعمیر خودرو مشتری ،نسبت به نوبت دهی به مشتری در نزدیکترین زمان ممکن ومورد توافق با مشتری اقدام می نماید.

در صورتیکه قطعه مورد نظر برای تعمیر خودرو در انبار وجود نداشته باشد  باعذر خواهی از مشتری به علت عدم وجود قطعه مورد نظر با اعلام به مدیر نمایندگی جهت تهیه قطعه در اسرع وقت بعداز تهیه قطعه اقدام به نوبت دهی در اولین زمان ممکن می نماید .

تاریخ وساعتی که مشتری بایستی برای پذیرش قطعی خودرو خود مراجعه نماید و همچنین شماره پیش پذیرش مربوط به او را در فرم نوبت دهی ونام کارشناس پذیرش مربوطه را به اطلاع او می رساند.

مسئول نوبت دهی در پایان هر روز کاری وحداکثر تا ۴ ساعت کاری قبل از تاریخ وساعت پذیرش توافق شده با مشتری فرم نوبت دهی را پس از تایید به مشاور پذیرش مربوطه تحویل می دهد.

 

  • مشاور پذیرش :

مشاور یا مشاورین پذیرش موظفند پس از دریافت فرمهای نوبت دهی وبا توجه به اظهارات مشتری که در فرم نوبت دهی ثبت شده اقدام به تکمیل فرم در خواست قطعه مورد نیاز از انبار قطعات یدکی بنماید .

مشاور پذیرش مربوطه قطعات تحویل گرفته از مسئول انبار را پس از اتمام کار پذیرش خودرو در داخل صندوق عقب با رعایت نکات ایمنی قرار داده وهمراه با خودرو به سالن تعمییرات می فرستد.

 

  • مسئول انبار قطعات :

مسئول انبار موظف است که قبل از رسیدن زمان پذیرش خودرو قطعه مورد نظر مشاور پذیرش مربوطه را آماده نموده وپس از ثبت در سیستم مکانیزه در سبد خاص قرار دهد وبعد از پذیرش خودرو یا همزمان با پذیرش خودرو قطعه را به مشاور پذیرش مربوطه تحویل نموده ودر بخش مربوطه به تحویل قطعه در فرم در خواست قطعه مورد نیاز احتمالی از انبار قطعات یدکی مهر وامضاءمشاور پذیرش مربوطه راکه به منزله تحویل قطعات می باشد اخذ نماید.

 

  • رئیس تعمیر گاه :

حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت پذیرش نمایندگی به صورت نوبت دهی تکمیل می شود وجای خالی در پذیرش برای کارهایی که از قبل پیش بینی نشده  مثل :خودروهای برگشتی ،خودروهایی که امداد خودرو آنهارا پذیرش کرده و همچنین خودروهایی که احتیاج به رسیدگی در اسرعوقت به سبب مسائل ایمنی دارند (اورژانسی )،سرویس سریع ،خودروهای ارجاع شده از امور مشتریان وخودروهای ویژه در نظر می گیرند.

 

و در نهایت:

این پروژه به صورتی است که یک نرم افزار کلی و جامع رادر اختیار کارمندان نمایندگی قرار می دهد که کارهایی راکه قبلا به صورت دستی و طاقت فرسا انجام می دادند را به سهولت و بدون هیچ مشکلی انجام دهند

همچنین  ارباب رجوع ها که برای انجام کارهای خود ناچار به مراجعه مستقیم به نمایندگی بودند بدون مراجعه و اتلاف وقت می توانند در منزل به راحتی برای تعمیر خودرو خود نوبت بگیرند باتوجه به این موضوع کاربرانی که در ارتباط با نرم افزار ما هستند و تقریبا همه روزه با آن کار می کنند کارمندان خود نمایندگی و ارباب رجوع هایی هستند که برای کارهای خود به سایت نمایندگی نمایندگی مراجعه می کنند.

دانلود فایل کامل پروژه
نمایش بیشتر

وحید رنجبر

کارشناس نرم افزار و برنامه نویس در حوزه های وب، موبایل ، ویندوز و آردینو

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن